• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Från när gäller det? Den här eller nästa månad? Dvs ditt nya belopp?
Det börjar gälla from nu (september), men det nämndes i beslutet att den lägre inkomsten började gälla redan i juli men att jag betalat både i juli och augusti enligt betalplan. Nollplan resten av saneringen.
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det börjar gälla from nu (september), men det nämndes i beslutet att den lägre inkomsten började gälla redan i juli men att jag betalat både i juli och augusti enligt betalplan. Nollplan resten av saneringen.
Vad menar du? Ditt nya belopp gäller från o med nuvarande månad förstår jag. Men vad menar du med juli/aug?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Vad menar du? Ditt nya belopp gäller från o med nuvarande månad förstår jag. Men vad menar du med juli/aug?
Alltså det var lite udda formulerat, att justeringen skulle ha börjat gälla i juli och att jag följt betalplanen t.o.m. nu, ungefär som att jag betalat trots att ändringen skedde i juli men att beslutet gäller from nu. När jag ansökte om omprövning i maj uppgav jag att mina a-kassedagar tar slut i juli och att jag har för avsikt att studera from augusti och vill betala mindre (0). Om det makes sense :)
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Alltså det var lite udda formulerat, att justeringen skulle ha börjat gälla i juli och att jag följt betalplanen t.o.m. nu, ungefär som att jag betalat trots att ändringen skedde i juli men att beslutet gäller from nu. När jag ansökte om omprövning i maj uppgav jag att mina a-kassedagar tar slut i juli och att jag har för avsikt att studera from augusti och vill betala mindre (0). Om det makes sense :)
Givetvis. Men att du betalat de senaste månaderna påverkar varken ditt beslut eller du får tillbaka. Visst?
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Man anses klara tre månader med buffertpeng och betalningsfri månad så man får inte tillbaka något.
Också det jag tänkte, blev bara lite förvirrad. 3 månader går absolut att klara av men jag kryper mot femte månaden (4 betalade med tanke på bet fri juni). Börjar bli tight :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp